Klantadvies en verkoop hout

IEB verzorgt diverse opleidingstrajecten die kunnen worden ingezet voor commercieel medewerkers / verkopers.

Klantadvies
Een korte training (1 dagdeel) waarin onder andere de volgende vragen centraal staan:
- Wat moet ik van het hout weten voor een juist klantadvies?
- Waarom moet ik weten waar de klant het hout voor wil gebruiken?
- Hoe adviseer ik over de juiste houtsoortkeuze?
- Waar kan ik nog meer advies over geven? Bijvoorbeeld bevestigingsmiddelen, opslag, transport, bewerking, afwerking?
- Hoe wijs ik de klant op mogelijk verkeerde houtsoortkeuze?
- Op welke aanvullende artikelen uit het eigen assortiment kan ik de klant nog wijzen?

Het is ook mogelijk dit dagdeel te integreren in bijvoorbeeld de studiedag 'Hout en houtsoorten' of 'Houtachtige plaatmaterialen'. Op deze manier ontstaat een mooi compleet pakket.

Klantgerichtheid voor binnendienstmedewerkers (alleen als incompany training)
Onderwerpen van deze training kunnen bijvoorbeeld zijn:
- Bewustwording van het onderscheidend vermogen van het eigen bedrijf.
- Goed communiceren, durf de juiste vragen te stellen, structuur aanbrengen in het gesprek.
- Hoe breng ik een boodschap goed over.
- Creëren, signaleren en oppakken van verkoopkansen.
- Telefoongesprekken: etiquette, stem en intonatie, gesprek in goede banen leiden.
- Omgaan met weerstand, dóórvragen en overtuigingskracht.
- Klachtenbehandeling.

Klantgerichtheid voor buitendienstmedewerkers (alleen als incompany training)
Onderwerpen van deze training kunnen bijvoorbeeld zijn:
- Bewustwording van het onderscheidend vermogen van het eigen bedrijf.
- Klantgericht communiceren in relatie tot het verkoopproces.
- Vragen stellen, luisteren, doorvragen, samenvatten en doorgronden.
- Creëren, signaleren en oppakken van verkoopkansen.
- Klachtenbehandeling.

Prijs, locatie en data
Vraag hier de brochure aan